10 مدرک موردنیاز برای تشکیل پرونده پروانه ساخت

10 مدرک موردنیاز برای تشکیل پرونده پروانه ساخت

1- اصل و کپی مدرک مالکیت برای تشکیل پرونده پروانه ساختمانی

مدرک مالکیت شامل یکی از مدارک زیر می‌باشد.

  • سند مالکیت شش‌دانگ
  • برگه قرارداد واگذاری شهری
  • ارجاع نامه سازمان اوقاف
  • مقاوله نامه اداره املاک
  • و مستغلات شهرداری تهران و بنچاق

2- اصل و کپی شناسنامه مالک (مالکین)

درصورتی‌که ملک دارای چند مالک باشد حتماً باید مدارک همه مالکین را همراه داشته باشید و یا از همه مالکین وکالت‌نامه دریافت کنید که پیگیری کارهای تشکیل پرونده رو انجام دهید.

3- اصل و کپی فیش نوسازی سال جاری

برای پرداخت عوارض فیش نوسازی دو راه حل وجود دارد .

  • به‌صورت حضوری
    برای پرداخت حضوری می‌توان به یکی از شعب بانک‌های شهر، سپه، ملی، تجارت، صادرات، مسکن، پارسیان، اقتصاد نوین، سامان، سینا و پست‌بانک‌های شهر یا شهرستان خودتان و همچنین دستگاه‌های خودپرداز و ATM دفاتر خدمات الکترونیک شهری مراجعه نمود.
  • به‌صورت غیرحضوری
    برای پرداخت غیرحضوری می‌توان از طریق اینترنت بانک، تلفن‌بانک، موبایل بانک و سامانه تلفنی شهرداری 137 و پرتابل اینترنتی شهرداری تهران اقدام نمود.

4- اصل و کپی صورت‌مجلس تفکیکی برای املاکی که دارای سند آپارتمانی می‌باشند

برای دریافت صورت‌مجلس تفکیکی باید به اداره ثبت و اسناد املاک مراجعه کنید و صورت و مجلس تفکیکی رو دریافت کنید.

5- اصل و کپی گواهی انحصار وراثت (در صورت فوت مالک)

مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت کمی طولانی هست این مبحث رو بعداً حتماً توضیح خواهیم داد و به علت اینکه نمی‌خواهیم تمرکز از تشکیل پرونده پروانه ساختمانی خارج شود. ولی به‌صورت خلاصه یکی از وارثین مدارک تمامی وراث با نسبت با آن‌ها با مرحوم را به دفتر اسناد رسمی برده و بعد اتمام مراحل اداری و دادگاهی گواهی وراث صادر می‌شود.

6- اصل گواهی 6 و 8 قانون زمین شهری

در ماده 21 آئین‌نامه اجرای قانون اراضی شهری آمده است که اگر زمین منفصل باشد و یا چند قطعه زمین باشد ممکن است مالک بخواهد تمامی زمین‌های منفصل را متصل کند و یک پروانه بگیرد موضوع این ماده کمی جزئیات دارد که احتمالاً در مقالات بعدی سایت مفصل راجب این موضوع صحبت می‌کنیم.

7- نقشه Gis

نقشه Gis در واحد طرح تفصیلی ارائه می‌گردد که شامل جانمایی موقعیت ملک در نقشه شهری می‌باشد و دقت کنید که مسئولیت جابجایی و شناسایی اشتباه به عهده مالک می‌باشد.

8- حضور کلیه مالکین یا وکیل قانونی الزامی است.

درصورتی‌که قبل از اقدام به تشکیل پرونده مالکین به وکالت داده باشند نیازی به حضور کل مالکین نیست و حضور وکیل کفایت می‌کند.

9- اصل و کپی وکالت‌نامه و شناسنامه وکیل

10- فیش‌های برق، آب، گاز، تلفن

خلاصه مراحل دریافت پروانه ساختمانی

  • اصل و کپی مدرک مالکیت
  • اصل و کپی شناسنامه مالک
  • اصل و کپی فیش نوسازی سال جاری
  • اصل و کپی صورت‌مجلس تفکیکی
  • اصل و کپی گواهی انحصار وراثت
  • اصل گواهی 6 و 8 قانون زمین شهری
  • نقشه  Gis
  • حضور کلیه مالکین یا وکیل قانونی
  • اصل و کپی وکالت‌نامه و شناسنامه وکیل
  • قبض‌های برق، آب، گاز، تلفن

 27 اقدام برای صدور پروانه ساخت شناسایی شده از جمله:

  1. ثبت درخواست
  2. تشکیل پرونده
  3. بازدید
  4. طرح تفصیلی
  5. استعلامات
  6. بر و کف
  7. صدور دستور نقشه
  8. چاپ دستور نقشه
  9. معرفی مهندس معمار
  10. رسید نقشه
  11. کنترل نقشه
  12. اعلام عوارض
  13. چاپ برگ اعلام عوارض
  14. اخذ فیش عوارض
  15. اعلام وصول عوارض پرداختی
  16. اخذ فرم درخواست پیش فروش
  17. تکمیل مدارک
  18. چاپ پروانه شهرسازی
  19. درخواست کتبی پروانه ساخت
  20. تشکیل پروانه ساخت
  21. اخذ برگه عوارض و حق الزحمه سایر واحدهای برون سازمانی
  22. ثبت برگ مهندسی و ژئوتکنیک
  23. بارگذاری نقشه‌های فاز دو توسط نظام مهندسی
  24. تطبیق نقشه های معماری با سایر نقشه ها
  25. معرفی دستگاه نظارت توسط نظام مهندسی
  26. ارائه نقشه نما
  27. چاپ پروانه ساخت


همچنین بخوانید...

28 مرداد 1400 اخبار مرتبط اخبار

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...